Första skoldagen...

Hejsan hoppsan! Nu är jag hemma från skolan, eller jag har varit det ett tag. Vi fick sluta typ halv tre istället för fem i tre. ;) Iaf, klockan tio började vi och då så snackade vi lite och sen fick vi en penna, ett sudd, en kalender och massa papper. Några skulle man ta hem, några man skulle fylla i, några skulle man spara, några skulle man fylla i och lämna in osv. 
Klockan elva fick vi gå och äta lunch och sen hade vi lektioner som vanligt. Franska, kemi och teknik...
I franska fick vi värsta läxan (jag gissar att det kommer bli så i nian...). Det var repetition på verben: avoir, etre (det ska vara ett tak på första e:et, men det fanns inte på datorn) och faire. Ifall ni undrar betyder avoir ha, etre vara och faire göra. Men det är inte slut än: sen fick vi glosor till en text på typ 15 rader (som vi ska kunna läsa upp bra, alltså den var också läxa) och sen på det övningar till verben... och det tills imorgon! Det tycker jag var lite mycket första dagen...
Ikväll blir det träning och sen tror jag att jag ska gå och lägga mig tidigt. Jag börjar klockan åtta imorgon, med idrott...



Från vänster: franska böcker (en övningsbok, en textbok och ett skrivhäfte),
kemiböcker (en arbetsbok och en"jätteviktig" anteckningsbok), kalender
och schema...


Haha, kalendern man får var lite ful och tråkig. Jag satte på lite klistermärken
och vips blev den roligare... :D

Puss och kram <3 :D

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Kommentar: