# 2 - Låtar som berör

Okej, nu tänkte jag köra på nummer två. Eftersom två kommer efter ett :P lite sent, men det funkar.
[Listan hittar du HÄR!]


bilder från weheartit

Jag älskar musik. Men jag har svårt att typ gråta eller skratta till musik.
Vissa låtar har jag kopplade till vissa minnen, men i mitt huvud förblir de liksom minnen.
Det finns låtar som aldrig dör. Som alltid är och kommer att vara bra. Till exempel Enrique Iglesias.
Sen finns det låtar jag tycker är fina, vackra och sorgliga. Typ Total Eclipse of the Heart med Bonnie Tyler. Men jag gråter inte. Den är bara fin liksom.
Annan musik jag funderar på är klassisk musik eller instrumental. Det finns vissa låtar och visor jag tycker är så coolt gjorda/spelade att det känns i hjärtat, men inte mer. Typ när någon bara spelar lite piano helt rent. Det är verkligen fint. Eller typ en instrumental discolåt med de perfekta ljuden (till exempel Bromance).
Sen är det coolt med folk som kan göra musik och få texter att passa in och tvärtom. Det är stört coolt! Hur man liksom kan skriva en låt. Det är sjukt...!
Ibland lyssnar jag på typ punk. Det är nice ändå. Det är så mycket känsla, fast ändå inte. Det är liksom mest bara känslor. Man vill bara skrika ut för hela världen hur man känner och tycker. Det går inte att förklara, men Ebba Grön och Thåström är grymma på den fronten!
Juste, sen finns det ju sådana som sjunger med känsla. Typ Lars Winnerbäck! För bra. Hur vissa texter bara passar rakt in i livet. Det är inte bara han, det är många fler också och det gillar jag. Den låten kan jag lyssna på hundra gånger om...
Haha, som jag skrev förut är jag ju lite svag för pojkbandsmusik också. Älska texterna och känslan (A) På den fronten måste jag nog säga att Backstreet Boys och Westlife är bäst...!

Lite sånt jag lyssnar på:
Enrique Iglesias, Eric Saade, ABBA, Moneybrother, Daniel Adams-Ray, Ebba Grön, Amy MacDonald, Thåström, Kate Nash, Swedish House Mafia, Katie Melua, Lars Winnerbäck, Kelly Clarkson, Lady Gaga, Johnossi, Coldplay, Anna Ternheim, The Script, Yohanna, Mika, Wilmer X, Veronica Maggio, Taylor Swift, The Clash, Roxette, Säkert, Ramones, Pet Shop Boys, Nelly Furtado, P!nk, Niclas Wahlgren, Måns Zelmerlöw, Lykke Li, Michael Bublé och Laleh.........

Ojdå, failade rätt så rejält med uppgitften, men jaja.
Hoppas att jag har rett ut min musiksmak någorlunda nu. Jag tror iallafall att jag själv förstår lite bättre...
Godnatt! ♥

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Kommentar: