#5 - vad är kärlek?

Tyckte att Lilja svarade så klockrent på den här frågan.

När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka
när du fnissar som en liten flicka
När man känner något man can't deny
when the eagles fly over mountain high
När all oro är som bortblåst och förvunnen
när Simba återvänder i lejonkungen
När man bara drar replik för att slippa krångla
min pappa är rik vill du hångla?
Om man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvudet ut
då ser man galen ut!
Det hör egentligen inte hit å höra
det är bara en grej man kan göra
När jag dansat med Elin en sommarnatt lång
och vi satt på en parkbänk, jag var kär hon drack rom
När Elin sa att jag var den vackraste som finns,
såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans
Våga styr som en kapten, våga fall som ett löv,våga chansa och se hur det går,
Vad är fegt, vad är mod, what is löve?
Baby, don't hurt me, don't hurt me no more.
[Från en afton som doftar YMCA,
tack Göteborg ni är kärlek för mig.]

Björn Gustafssons kärleksdikt i melodifestivalen.

Men jag gissar att jag ska vara lite mer filosofisk på den frågan och ta mina åsikter direkt från hjärtat.



Kärlek är en väldigt fin grej. Liksom förälskelse.
Hur det pirrar i magen av att se på honom. Längtan efter att få nudda honom och önskan att han ska se på mig.
Känslan jag får av att se in i hans ögon, men hur jag några sekunder senare drar ner blicken.
När bilden av honom etsar sig fast i huvudet på mig, och det inte finns någon annan i drömmarna.
När hans namn liksom har fastnat i handen och det inte funkar att skriva något annat än just det.
När fantasierna aldrig tar slut och man kan planera framtiden med honom långt, långt framåt.
Men också där hoppet aldrig lämnar en, eftersom det är en så stor kraft som styr en.
Kanske är det en omöjlighet att skaffa sig genkärlek, men känslan...
Det är fint!♥



Sen finns det kärlek till vänner, familj, djur och så vidare.
Det behöver verkligen inte handla om att man vill inleda ett passionerat kärleksförhållande, men att man vill ha kvar de människorna i sitt hjärta förevigt. För att de är så fina, unika och vackra personer. ♥
Det är också otroligt fint. Hur man kan ha funnit sin själsfrände liksom...

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Kommentar: