När jag tänker efter vill jag vara på konstant semester











Jag vill vara ledig resten av mitt liv,
bara sitta brevid som ett tidsfördriv,
vill inte vara tyngd av ett ruttet kneg
synd att världen byggs upp av det,
vill inte gå i skolan bara skolka,
inte för att det är cool att vara korkad,
men kan du förklara hur man ska orka
jag vill bara ha semester på Mallorca.
Vill inte ha några utgifter
men snälla lilla Mange det måste du visst det,
det är så jävla tråkigt o segt o trist me,
alla dessa bills så om bara Gud visste,
om bara Gud visste hur skön jag va
skulle Gud säkert pröjsa min lön idag,
men jag har säkert för höga lönekrav
o jag glömde som vanligt min bön idag.

Jag vill vara ledig bara sitta brevid
inte göra nånting' alls bara göra nånting' nice

Jag vill ha min kaka o äta den me o jag vill äta min kaka i fred,
inte dela med mig till nån' annan é det möjligt o jag undrar om man kan,
kan man slippa att ha någon väckarklocka för jag diggar att softa
och däckar ofta o jag vill helst inte gör nånting' alls,
ska jag göra nått ska det vara nånting' nice,
vill inte låna, vill inte vara pank
vill inte råna, råna en bank
är ingen idiot så jag säljer inte knark
försöker vara stor jag försöker vara stark,
jag vill bara leva på en grön kvist
bara leva mitt liv med en skön twist,
dekadenta fester när jag tänker efter
vill jag vara på konstant semester


Kommentarer
Namn: Maja

Vad söt du är <3

2010-05-12 @ 20:02:34
URL/Blogg: http://choudoii.blogg.se/
Namn: Emelie

Vad heter den låten? Eller dikten? :P

2010-05-13 @ 21:17:03
Namn: Johanna

Haha! (A) <3

Emelie: Det är Ledig med Mange Schmidt! :)

2010-05-14 @ 18:19:09
URL/Blogg: http://johannathatsme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Kommentar: