En mörk dag för fotbollen | mina tankar.

Vet att jag inte skrivit på några dagar. Men känner att jag måste skriva av mig (lite rörigt, men spelar roll) om vad som hände idag.

Hade under hela dagen sett fram emot "alla till malmö"-matchen. Järnkaminerna skulle fira sina 30 år som supporterklubb, med en fin match och en fotbollsfest utöver det vanliga.
Med cirka 2500 djurgårdare på plats kunde domaren Martin Hansson blåsa igång matchen. Enligt mig inledde inte djurgården matchen speciellt bra, men det kunde bero på skadorna och avstängningarna som hade tillkommit till den här bortamatchen. Oremo, Jonson (även kallad Grottmannen), Riddez och Kebba. Fyra viktiga spelare för de blårandiga.
Efter cirka tio spelade minuter, lyckas en malmöspelare ta sig fram längs kanten och förbi både Daniel Jarl och Jani Lyyski och slå in bollen rakt upp i nättaket.
Cirka tre minuter senare sker nästa sjukt tråkiga sak. Ett knallskott hörs, och inom loppet av några minuter hörs tre till och matchen avbryts. De visar sig komma från djugårdsläktaren...
En kille med MFF-tröja i handen får ta emot flera slag, då han verkligen står på fel ställe. Mina tankar går då tillbaks till hockeyderbyt då gnagarna slogs mot varandra på sin egen läktare, men då tänkte jag att så gör bara gnagarna... Jag hade tydligen fel. Det var nästintill ett mardrömsscenario som utspelade sig på Swedbank Stadion idag...

Efter de första knallskotten blir jag fett sur och "fan vad onödigt"-tankarna snurrar runt i mitt huvud. Sen när matchen avbryts blir jag fett trött och skäms över att vara djurgårdare. Två knallskott till smäller och matchen är definitivt över.

Det som skedde var förjävligt och jävligt onödigt!
Sådana här saker ska inte få ske...!
[Skärp säkerheten!]

Hoppas för allt i världen att vi inte får spela inför tomma läktare och 1000 miljarder i böter nu bara...

Kanske var han (eller hon för den delen) som kastade in knallskotten inte djurgårdare. Men ännu vet vi inte. Vi kan bara hoppas.
Hoppet är det sista som lämnar en...!

Kommentarer
Namn: Molly

hei johanna hur är allt?

Saknar dig ;) kram

2011-08-07 @ 00:48:29

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Kommentar: