# 3 - Min familj

Har inte hänt mycket idag, så jag går direkt in på punkt 3 :)

Jag har en pappa på 42 år, en mamma på 40 år och två småsystrar, som är födda 1997 och 1998.
Tillsammans bildar de min familj... :P

Min pappa är en flintskallig fotbollsnörd, som är världens bästa pappa!
Han går på alla Djurgårdsmatcher och är det inte match så är han iväg och tränar något lag eller sitter framför teven och kollar fotboll. Han är stört rolig och schysst, men suger på datorer. Han är grym på att snickra (har typ gjort om hela vårat hus), men han kan verkligen inte sjunga eller ens nynna. Han tycker om fotboll och whiskey och tycker att man gör en sak i taget, så bra man kan. Han är liksom väldigt ambitiös av sig - vad det än gäller.



Min mamma är en liten (typ lika lång som jag) brunhårig (ibland är hon lite mer svart- eller rödhårig, men från början är hon brunhårig) 40-åring. Hon är fett bra på att laga mat och baka, men suger på att ha det städat. Hon städar typ bara då det ska komma över folk. Annars är hon bra på att sy och räkna. Då och då spelar hon dart, och för några år sedan vann hon lite priser ibland. Min mamma är typ den morgontröttaste människan jag känner. När jag gick i mellanstadiet var jag tvungen att väcka henne varje dag. Hon är rätt dålig på att svara i telefon och komma i tid också. Faktiskt.
Men hon är väldigt bra ändå. Även fast hon kommer med sina tråkiga skämt då och då ;)



Min äldsta syster heter Jenni och är 13 år. Hon är en underbart rolig och cool tjej, som är grym på fotboll. Hon kan även sova riktigt länge, haha. Fast jag är äldre än henne så brukar hon sova längre än mig. Hon är fett bra på att se vad som är snyggt och inte och är därför lite kräsen ibland, men hon är precis just därför grym på att ge tips och råd. Jag tycker att vi är rätt så olika till utseendet och mer lika till personligheten, lite som tvåäggstvillingar, men många säger att vi är skitlika. Dock är Jenni lite rockigare än mig. Vi lyssnar på väldigt mycket likadant, men hon är lite mer för Tokio Hotel, Ramones, Bullet for my Valentine och sånt.
Ändå kan jag och Jenni ha väldigt roligt tillsammans. Hon är bra hon.



Min yngsta syster heter Anni och är ett djurälskande musikgeni. Det är alltid hon som vill ha något djur i familjen. Vi köpte fiskar för hennes skull och nu har vi två marsvin också, som hon älskar. Hon säger att de är allas, men jag och Jenni vill inte ha dem.
Anni är en rolig typ som fyller 12 i övermorgon. Hon och jag har lite samma humor och ibland kommer hon med sköningskämt asså. Hon äger på musik. Hon har spelat både trummor och trombon, men tröttnade på det. Sätt henne vid ett trumset och hon äger! Jag blev skitstolt när hon spelade trummor bakom hela sin klass som sjöng. Det var så sjukt coolt! Det enda som är negativt med Anni är hennes humör. Ibland blir hon bara sur och arg på allt. Då kan hon gå och sätta sig i garderoben och gråta och inte vilja prata med någon. Det är lite jobbigt, men annars är hon en BRA syster!



I februari 2009 skiljdes mina föräldrar.
Mamma flyttade till en lägenhet tio minuter ifrån vårt hus och pappa bodde kvar.
Nu bor jag och mina systrar varannan vecka...

Sen har jag åtta fiskar, två marsvin, två låtsassyskon (som jag bara har träffat en gång) och mammas pojkvän - men de räknas knappt.....

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Kommentar: