Velamsund

Nu har jag ätit middag och direkt efter så gick jag tillbaka hit. Hahah. Idag SKA jag se på Idol. För i förrgår när jag skulle det, så fastnade jag här och sen var klockan kvart i nio och då var jag tvungen att göra matsäck till igår, så då missade jag det och igår var jag på träning. Så idag SKA jag se det. Först nu ska jag berätta om Velamsund där vi var igår. 

Vi kom fram typ kvart över nio och då skulle vi göra någon friluftsliv grej. På den första stationen skulle vi lära oss att laga spaghetti i ett stormkök/trianglakök. Det gick sådär. Det tog jättelångtid för vattnet att koka upp, men läraren som höll i den stationen tyckte att vi var duktiga ändå.
Sen kom vi till den andra och det var en knop-station. Fast där fanns det ingen lärare och ingen i min klass visste hur man gjorde knopar, så vi gick vidare. Men vi hittade inga fler stationer och lärarna som gick med oss visste ingenting. Så vi gick tills vi kom till en parkering och det låg typ en båtklubb där. Då tyckte den ena läraren att vi skulle ringa en gympalärare som skulle säga vart vi skulle gå och den andra läraren tyckte att vi skulle gå tillbaka. Samtidigt så sa typ alla i min klass att vi var hungriga och ville stanna där och äta (fast klockan var bara tio). Så då gjorde vi det. Alla förutom några killar gick längst ut på bryggan och satte sig där och åt sin matsäck. Det var trevligt. Men efter typ tre minuter så visslade lärarna på oss och då skulle vi tydligen gå tillbaka. Fast vi satt kvar lite till... (A) Sen gick vi iaf tillbaka och sen började orienteringen. Jag och Julia orienterade tillsammans och vi kollade på kartan jättenoga och så, men när tiden var ute så hade vi bara hittat en(!) kontroll. Ja, lite smått pinsamt, men jaa. Jag tyckte iaf att vi var duktiga... Sen slutade vi tio över ett. Nice! Fast vi fick typ vänta på bussen i en halvtimme, fast den egentligen skulle gå när vi hade varit där i top minuter. Det var dåligt. Fast vi hade kul ändå. Vi roade oss med att kasta småstenar på killarna.



Victor, Petter, Erik och Danny i min klass...


Jag hittade värsta myrstacken i skogen...


När vi hittade den första (och enda) kontrollen!


Nu: Idol!!
Puss

Kommentarer
Namn: Molly

heheh första och sista kontrollen :P

Kolla min blogg fresten för jag ska börja skriva igen

2009-09-24 @ 21:59:34
URL/Blogg: http://mollydb.blogg.se/
Namn: Juliaaa

Hemsk bild på mig.. haha!

2009-10-05 @ 16:42:08
Namn: Anonym

Japp, jag är ju mästerfotograf (A)

Nej, men den är fin om man lyckas få bort ljuset från blixten på den...

2009-10-05 @ 17:18:30

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Kommentar: