Måste man verkligen fylla i det här??

Idag hade vi temadag som ni kanske har läst. Vi var i dn och expressen-huset. Det var ganska så roligt. :)
Först samlades vi i ett rum som dem kallade för löpsedelsrummet. Där fanns det massa inramade löpsedlar. Den som hade sålt bäst var den som handlade om kungen och drottningens bröllopskyss. Den blev såld i ca 1 000 000 exemplar. Sen gick vi i i filmrummet. Där såg vi på en film om hur det går till när de gör tidningen. Filmen var ungefär en kvart. Sen fick vi gå in i en datasal typ och där gjorde vi, två och två, en sida i en tidning. Man kunde välja mellan dn och expressen och sen fanns det nöje, kultur,sport, nyheter och webb att välja mellan också. På datorn fanns det en text och några bilder, men rubriken och hur bilderna skulle sitta fick man välja själv. Min grupp (vi var 3) gjorde en om Beyoncé. Haha, den blev inte så jättesnygg, tycker jag... Sen skulle hela klassen göra en löpsedel tillsammans. Först var vi tvungna att komma på vad det skulle stå på den. Många tyckte att det skulle vara något med svininfluensan, men till slut blev det: Ellinor och de 20 dvärgarna. Jag vet faktiskt inte riktigt varför. Alla stod på knä förutom Ellinor som skulle vara den långa... haha! Ja, men den blev ganska så snygg.
Efter besöket där på bakom rubrikerna så åkte vi några stycken till slussen och mcdonalds för att äta lunch. Jag tog en mcchicken (tror att den heter så) med pommes frites och cola. Sen tog jag bussen hem och lite senare hade jag fiol.

Nu måste jag gå ner och äta middag... :)
Hejdå! Okej, puss...


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL/Blogg:

Kommentar: